Publiceret 20-12-2017

Udbud: Rådgivningstjenesten for afviste asylansøgere

Udlændingestyrelsen inviterer interesserede til at byde på opgaven med varetagelse af rådgivningstjenesten for afviste asylansøgere.

Frist for tilbudsafgivelse er den 31. januar 2018 kl. 12.00. Kontrakten forventes indgået med leveringsstart den 1. april 2018.

Formålet med rådgivningstjenesten for afviste asylansøgere er at fremme frivillig hjemrejse for afviste asylansøgere.

Der er tale om en uvildig rådgivning om hjemrejse og hjemrejsemuligheder for afviste asylansøgere.

Målgruppen for rådgivningstjenesten er udlændinge, der har fået et endeligt afslag på deres ansøgning om asyl med en frist for udrejse af Danmark (afviste asylansøgere i udrejseposition), jf. udlændingelovens § 43 a, stk. 8.

Rådgivningstjenesten skal tilbyde individuelle rådgivningsforløb. Rådgivningen skal indeholde målrettet rådgivning om konkrete hjemrejsemuligheder, herunder f.eks. konkret bistand til at søge om støtte til hjemrejsen. Rådgivningstilbuddet er frivilligt at modtage. Rådgivningstjenesten skal derfor, som en del af opgaven, aktivt opsøge målgruppen med henblik på at motivere målgruppen til frivillig udrejse.

Rådgivningstjenesten skal give rådgivning om udrejsemuligheder og dermed motivere den afviste asylansøger til selv at overveje frivillig udrejse.

Udkast til kontrakt herunder nærmere uddybning af opgaverne, som rådgivningstjenesten skal varetage forventes offentliggjort i uge 2 2018.

Udlændingestyrelsen holder et orienteringsmøde om udbuddet den 9. januar 2018 forventeligt kl. 14.00 i Udlændingestyrelsens lokaler på Blegdamsvej 62, 2100 København Ø.

Se udbudsmaterialet for tilmelding til orienteringsmødet og yderligere information om udbuddet, herunder udbudsbetingelser og tidsplan.

Udbudsmateriale

Det samlede udbudsmateriale er offentligt tilgængeligt og kan hentes nedenfor. Udbudsmaterialet tilgås uden brug af login.

Afgivelse af tilbud samt alle henvendelser og spørgsmål skal være skriftlige, på dansk og rettes til Kirstine Borg og Eva Winther på udbud@us.dk

Udbudsmaterialet består endvidere af spørgsmål og svar som løbende vil blive offentliggjort på nyidanmark.dk sammen med løbende opdateringer af udbudsmateriale. Ansøgere og tilbudsgivere opfordres til at sikre, at udbudsmaterialet er fuldstændigt, og er selv ansvarlige for løbende at holde sig opdaterede om supplerende oplysninger på nyidanmark.dk.

Øvrige spørgsmål - herunder fra pressen - kan rettes til pressekonsulent Nils Bak, nbk@us.dk, mobil 41 30 66 80.

Udbudsbetingelser

Udbudsbekendtgørelse

Bilag 1 – udkast til kontrakt for 1. april 2018 – 31. december 2018

Bilag 2 – Statistik

Bilag 3 – Tilbudsliste (skabelon til afgivelse af tilbud) OBS: Opdateret 29. januar 2018 (pga. fejl i marginer i tidligere version) 

Bilag 5 – Tro- og loveerklæring

Spørgsmål og svar offentliggjort den 12. januar 2018

Spørgsmål og svar offentliggjort den 24. januar 2018

Udlændingestyrelsen bemærker, at der ikke udarbejdes et bilag 4.