Sikker kommunikation
Hvis du har behov for at kommunikere sikkert med Udlændingestyrelsen, kan du bruge digital post. Som ansat i en myndighed eller virksomhed kan du skrive til os fra virk.dk. Som borger kan du bruge digital post på borger.dk eller e-Boks.
Hvis du ønsker at sende personfølsomme oplysninger, fx om en konkret sag, via e-mail, rådes du til at anvende sikker e-mail eller Digital Post.
Du kan også sende oplysninger sikkert via vores kontaktformular, men vi kan kun svare på din henvendelse via en sikker forbindelse, hvis du er tilmeldt digital post.
Digital post
Du kan sende og modtage Digital Post via borger.dk, e-boks.dk eller virk.dk (virksomheder).
Sikker e-mail
Sikker e-mail er e-mail, som er krypteret og signeret med digital signatur/NemID.
For at sende og modtage sikker e-mail skal du have installeret en digital signatur/NemID.
På nemid.nu kan du læse mere om digital signatur/NemID til private og til virksomheder/organisationer.
Du kan bestille NemID på nemid.nu
For at kunne sende sikker e-mail til en offentlig e-mail-adresse skal du kryptere e-mailen med det rigtige certifikat.
Du henter det relevante certifikat på nemid.nu. På søgesiden skal du indtaste den mail-adressse, som du vil sende til.