Kontaktpersonordningen
Virksomheder, der er certificerede efter fast track-ordningen, kan få tilknyttet en kontaktperson hos Styrelsen for International Rekruttering og Integration (SIRI).
Callcenteret er hovedindgangen for telefoniske henvendelser til SIRI. Det gælder for alle virksomheder.
En virksomhed, der er certificeret efter fast track-ordningen, kan herudover få tilknyttet en kontaktperson i SIRI. Det gælder både offentlige og private virksomheder.
Kontaktpersonordningen giver en supplerende indgang til SIRI.
Kontaktpersonen kan besvare spørgsmål om reglerne for opholds- og arbejdstilladelse på fast track-ordningen. Du kan både få svar på spørgsmål om konkrete sager og generelle faglige spørgsmål til ordningen. Du kan også få en status på konkrete verserende ansøgninger.
Spørgsmål om ophold efter andre erhvervsordninger eller efter EU-reglerne skal rettes til vores callcenter. Kontaktpersonen kan ikke hjælpe med sådanne spørgsmål.
Du finder information om SIRIs callcenter her.
En partsrepræsentant som fx et relocationbureau eller en advokat, der ikke er certificeret efter fast track-ordningen, men som fast repræsenterer certificerede virksomheder i forbindelse med ansøgninger om opholdstilladelser, kan også få tildelt en kontaktperson.
Kontakten mellem din virksomhed og kontaktpersonen vil foregå via telefon. Kontaktpersonen kan træffes mandag og onsdag fra kl. 12 til 14 og fredag fra kl. 10 til 12.
Formålet med kontaktpersonordningen er primært at tilbyde generel vejledning på erhvervsområdet til certificerede virksomheder.
Hvis du vil vide mere om kontaktpersonordningen, kan du ringe til os på 72 14 20 01 eller skrive til os via SIRIs kontaktformular.
Du finder kontaktformularen her.
Hvis du ringer, kan du få telefonisk vejledning som et supplement til den vejledning, du finder her på nyidanmark.dk.