Ansæt en udenlandsk medarbejder - digitalt forløb fra Erhvervsstyrelsen
Skal du ansætte en udenlandsk medarbejder, kan du bruge det det digitale forløb ’Ansæt udenlandsk medarbejder – trin for trin’ fra Virk Assistenten.
Et målrettet digitalt forløb for arbejdsgivere, der skal ansætte en udenlandsk medarbejder
For mange mindre virksomheder er det en labyrint at finde rundt i, hvad der skal være styr på, når man ansætter en medarbejder fra et andet land – både de regler, der gælder for arbejdsgiveren, og de ansøgninger og registreringer, som medarbejderen skal gennemføre for at kunne arbejde i Danmark.
Erhvervsstyrelsen har derfor sammen med Styrelsen for International Rekruttering og Integration (SIRI) udviklet et digitalt forløb. Forløbet er målrettet dig, der er arbejdsgiver og ønsker at hjælpe din kommende udenlandske medarbejder igennem denne proces.
Forløbet giver dig mulighed for at hjælpe din udenlandske medarbejder igennem de nødvendige ansøgninger og registreringer, så både du og medarbejderen overholder reglerne og du kan udbetale løn til medarbejderen.
Begynd forløbet "Ansæt udenlandsk medarbejder" (åbner i nyt vindue)
Virk Assistenten tilbyder en række personlige digitale forløb
”Ansæt udenlandsk medarbejder – trin for trin” er ét blandt en række personlige, digitale forløb fra Virk Assistenten. Erhvervsstyrelsen har indtil videre lanceret ti forløb under Virk Assistenten. Virksomheder kan bl.a. få hjælp til at foretage sit første køb/salg af varer til et andet EU-land, ansætte sin første medarbejder, opdatere sin branchekode og lukke sin virksomhed.
Virk Assistenten er Erhvervsstyrelsens bud på at understøtte bedre sammenhæng på tværs for danske virksomheder i det digitale møde med det offentlige. De ti centrale situationer, som forløbene understøtter, er peget på af danske virksomheder selv, bl.a. via det tidligere Virksomhedsforum for enklere regler. Forløbene skal afhjælpe bøvl og besvær i processerne og gøre det nemmere for virksomhederne at fokusere på at drive deres forretning.