Publiceret 14-06-2024

Tilfredsheden med SIRIs Borgercentre er fortsat høj

I uge 22 2024 gennemførte SIRI en brugerundersøgelse i vores Borgercentre i hele landet. Tilfredsheden blandt de brugere, der svarede på spørgeskemaet, er meget høj.

99 procent er tilfredse

 Brugerne blev overordnet spurgt ind til, om de var tilfredse med betjeningen. I alt deltog 585 personer ud af 1.744 adspurgte i undersøgelsen (en svarprocent på knap 34 procent), som blev foretaget i Borgercentrene i Valby, Aarhus, Odense, Aalborg, Esbjerg, Sønderborg og Rønne. Heraf var 583 meget tilfredse/tilfredse, 1 utilfreds og 1 meget utilfreds.

Det svarer til, at 99 procent af brugerne, der valgte at besvare spørgeskemaet, var meget tilfredse eller tilfredse med betjeningen. Undersøgelsen indikerer dermed, at tilfredsheden med betjeningen i borgercentrene generelt er høj.

SIRIs Borgercentre lavede en lignende brugerundersøgelse i uge 43 2023, hvor tilfredsheden blandt brugerne var på samme høje niveau. Her svarede 99 procent af brugerne dengang, at de var meget tilfredse eller tilfredse med betjeningen i Borgercentrene.

Hvad laver Borgercentrene

SIRIs borgercentre behandler ansøgninger om EU-ophold til udlændinge. Borgercentrene optager biometri og laver ID-tjek for en række ansøgere fra lande uden for EU.

Som borger skal man bestille tid i et borgercenter, når man skal ansøge om EU-ophold eller indgive en ansøgning om opholds- og arbejdstilladelse efter udlændingeloven. Man skal også bestille tid, når man skal have optaget biometri eller ansøge om en tilbagerejsetilladelse.
Det er ikke muligt at bestille tid til personlig vejledning om reglerne for ophold hos SIRI. Ved behov for vejledning, skal man i stedet for ringe til os.

Læs mere om hvordan du ringer til SIRI her

Ansvarlig myndighed

Kontakt SIRI