Publiceret 19-09-2024
Survey viser en stor tilfredshed med kontaktpersonordningen for fast track-certificerede virksomheder
I foråret 2024 fik SIRI feedback fra intet mindre end 315 brugere af kontaktpersonordningen. Brugerne mener, at ordningen har en høj faglighed og korrekt besvarelse – og så kommer I med gode forslag til forbedringer.
SIRI vil gerne takke alle virksomheder og relocationbureauer, som deltog i undersøgelsen. Jeres deltagelse og feedback har meget stor værdi for os.
Brugerundersøgelsen viste, at der overordnet er stor tilfredshed med ordningen. Her kan du få et overblik over de justeringer, som undersøgelsen har medført.
Vi giver dig nu mulighed for at få en status på din sag
Virksomhedsbrugernes stemmer var tydelige: I vil have mulighed for en løbende status på jeres sager. SIRI har derfor besluttet, at det fremadrettet vil være muligt at få en status på konkrete sager.
Vi vil forbedre den faglige vejledning
Der var også flere virksomheder, som ønsker at få bedre mulighed for at få svar på faglige spørgsmål i konkrete sager. SIRI arbejder løbende på at forbedre vores vejledning om faglige spørgsmål. Vi vil gøre rammerne og mulighederne for vejleding på vores hjemmeside tydeligere. Vi forsøger at gøre det klart for alle brugere, at de kan stille spørgsmål om konkrete faglige spørgsmål.
Opholdskort forbliver som altid
Et mindre antal virksomheder gav udtryk for, at de gerne vil bruge kontaktpersonordningen til at spørge til opholdskort. Vi mener, at det er mest hensigtsmæssigt at fastholde, at henvendelser om opholdskort skal rettes til callcenteret eller via kontaktformularen på nyidanmark.dk, fordi kontaktpersonordningen er rettet mod faglige spørgsmål om ordningen og spørgsmål til konkrete sager.
Åbningstiderne vil løbende blive evalueret
Undersøgelsen viste, at brugerne gerne vil have udvidet åbningstiderne for kontaktpersonordningen. Vi har dog besluttet at bevare åbningstiderne. Det skyldes, at vi ikke vil risikere, at en øget åbningstid påvirker vores ressourcer til sagsbehandling negativt. Det er vigtigt at understrege, at det altid er muligt at rette skriftlig henvendelse til kontaktpersonen – også uden for åbningstiderne.
Vi vil løbende vurdere, om åbningstiderne kan udvides, uden at det sker på bekostning af en effektiv sagsbehandling.
Callcenteret rådgiver på tværs af ordninger
Brugerne udtrykte et ønske om at kunne spørge kontaktpersonen ind til andre ordninger. Kontaktpersonen er specialiseret i fast track-ordningen. Hvis du har spørgsmål på tværs af ordninger, er vores callcenter eksperter. Husk, at vi har en call back-ordning, som sikrer hurtigt svar på dine spørgsmål.